Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl  

Ga terug   Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl > Discussieforum van Relatieklik > Single zijn
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 23 November 2007, 14:38
admin admin is offline
Administrator

Standaard Is internetdaten wel iets voor jou?

Uit het weblog van Marcelino Lopez (Relatiepsycholoog van Relatieklik.nl):

De voor- en nadelen in ‘t kort
Sta jij open voor het via een datingsite zoeken naar een lief of scharrel? Of vind je dat maar niets? Als je hierop een duidelijk antwoord hebt zegt dat iets over de wijze waarop jij tegen de liefde aankijkt… je diepere gedachten en drijfveren omtrent de liefde. Iemand die veel heeft met de romantische fantasieën die we in onze jeugd meekrijgen zal niet zo warm lopen voor digitale ontmoetingen. Het ideaal van de toevallige ontmoeting als in films en romans staat in dat geval haaks op de geënsceneerde en rationele samenkomst die het internet biedt. Een meer pragmatisch individu zit waarschijnlijk liever tegenover een mens van vlees en bloed dan dat deze wacht tot de steeds schimmiger wordende fantasieprins(es) eens een keer werkelijkheid wordt.

Wow, mooie intro Lino!

Oh ja, het toetje in dit artikel is zeker de moeite waard:
4 tips voor succes in de internetliefde

Lees de rest van artikel op http://weblog.relatieklik.nl/index.p...iets-voor-jou/
Met citaat antwoorden
Oud 30 November 2007, 00:51
chrizzz chrizzz is offline
Junior Member

Standaard discussie

Ik denk dat dat internetdaten wel iets voor mij is. Aangezien je mensen leert kennen uit plaatsen en regio's waar je normaal gesproken nooit opkomt om daar te komen. Ten tweede hebben de meeste mensen een computer en ook nog internet.
Kortom: toppie dat internet daten

Groetjes van chrizzz
Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2008, 21:52
joostman joostman is offline
Junior Member

Standaard

Ik vind het initiatief er leuk (anders was ik hier niet ) maar vraag me af, zoals de vorige reactie meldde, dat je meer mensen leert kennen... Is dat daadwerkelijk zo? Ik denk dat je de MOGELIJKHEID hebt, maar volgens mij zijn de meeste mensen erg gericht op zoek en als er een afwijzing is, dan blijft het contact vaak niet bestaan.

De mensen zijn vaak afwachtend op een reactie van de andere... En als die dan (eindelijk) komt, dat keuren we die vaak nog af of weten we niet goed wat we er mee moeten.
Als ik zie het percentage van berichten wat ik gestuurd heb en het percentage wat ik terug krijg, dan zie ik een grote onbalans...

Internet daten is best leuk, maar ik denk niet of je al je hoop hierop moet vestigen hiermee de partner van je leven tegen te komen.
Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2008, 11:43
admin admin is offline
Administrator

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joostman Bekijk bericht
Internet daten is best leuk, maar ik denk niet of je al je hoop hierop moet vestigen hiermee de partner van je leven tegen te komen.
Goede opmerking van je Joostman!

Marcelino heeft hierover ook wat geschreven in dit artikel:
http://weblog.relatieklik.nl/index.p...en-conclusies/

En in dit artikel:
http://weblog.relatieklik.nl/index.p...-het-algemeen/

Het is dus zeker belangrijk niet alle hoop op online daten te vestigen.
Oud 26 January 2008, 08:32
dirk1958 dirk1958 is offline
Member

Standaard Afstanden zijn vaak te groot

Internetdaten is een leuk tijdsverdrijf, maar je moet er niet te veel van verwachten.
Het grootste probleem is toch volgens mij de afstand, als de een in Amsterdam woont en de ander in Limburg dan kun je het eigenlijk al vergeten.
Ik zou het niet zo gauw weten hoe je dat op kan lossen, als je allebei werkt en sociale contacten hebt in je eigen woonplaats.
Als je samen gaat wonen in Limburg om dan iedere dag op en neer te reizen van en naar je werk naar Amsterdam is niet vol te houden.
Je zou dan misschien een vaste baan moeten opgeven en dan maar hopen dat je een vaste baan met minstens hetzelfde salaris en toekomstmogelijkheden kan vinden in de woonomgeving van je partner.
Een ander probleem met verhuizen is dat je sociale contacten zoals familie en vrienden veel minder zal zien.

Je zou om dit op te lossen niet alleen ingeschreven moeten staan bij een datingsite maar ook bijvoorbeeld bij http://www.nationalevacaturebank.nl om werk te vinden in je nieuwe woonplaats en alleen in de weekenden je vrienden en familie opzoeken als ze ver weg wonen.

Laatst gewijzigd door dirk1958 : 26 January 2008 om 08:43. Reden: oplossing voor de afstand
Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2008, 23:33
Indigo_Bunting Indigo_Bunting is offline
Junior Member

Standaard

In denk van wel. Ik vind die Marcelino wel iets voor mij
Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2008, 12:11
haaigrade haaigrade is offline
Junior Member

Standaard

In mijn eigen kringen vind ik haar niet.. ik ben geen kroegtijger.. en o ja, ik kom de mooiste meiden tegen, maar zodra ik zeg gelovig te zijn, hollen ze vaak hard weg.
Met citaat antwoorden
Oud 9 July 2008, 20:08
Member

Standaard

In kroegen kom je de dames ook niet zo gauw tegen.
Het is me opgevallen, dat in grand cafe's de verhouding man:vrouw eerlijker verdeelt is dan in kleine kroegen.
In kleine kroegen, of bruine cafe's zitten overheersend mannen.
Ik ga wel eens uit in Zwolle, en daar is het zelfs zo, dat in een grand cafe 50 procent man en 50 procent vrouw is.
Er zitten mooie vrouwen tussen.
Een straat verderop is een bruin cafe en daar is 90 procent man en 10 procent vrouw.
En die 10 procent vrouw is niet veel soeps.

Wat me ook opvalt is dat op terassen van cafe's bij drukbezochte horecapleintjes je meer vrouwen ziet dan op op een terras of cafe waar het rustig is.
Kennelijk zoeken de vrouwen kroegen en terassen op waar het druk is en blijven ze weg, waar het rustig is.

Laatst gewijzigd door dirk1958 : 9 July 2008 om 20:19.
Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2008, 21:21
haaigrade haaigrade is offline
Junior Member

Standaard

Ik weet wel een plek waar je meestal mooie vrouwen kunt vinden, en dat is vaak in een homo-café, omdat de mannen daar niet zo erg dat haantjesgedrag vertonen.
Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2008, 21:47
Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door haaigrade Bekijk bericht
Ik weet wel een plek waar je meestal mooie vrouwen kunt vinden, en dat is vaak in een homo-café, omdat de mannen daar niet zo erg dat haantjesgedrag vertonen.
Ik dacht dat vrouwen graag versierd willen worden, maar als het te dik er bovenop ligt is het ook weer niet goed.
Het moet dus subtiel zijn en ongemerkt, en de vrouw geeft verborgen signalen naar de man toe.
Op die manier maakt ze het wel erg moeilijk voor de gewone man.
Geen wonder dat er 2,5 miljoen alleenstaanden zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.