Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl  

Ga terug   Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl > Discussieforum van Relatieklik > Datingnieuws
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 29 July 2008, 19:56
admin admin is offline
Administrator

Standaard Na 8 maanden nóg geen afspraak!

Gelezen op Telegraaf.nl:
29 juli 2008

AMSTERDAM - Oorlog in relatiebemiddelingsland! Nadat het relatiebureau Up2Date, bekend van het tv-programma De Liefdesmakelaar, in 2005 al in opspraak kwam, regent het opnieuw klachten bij brancheorganisatie AVR (Algemene Vereniging Relatiebureaus). Zwaar teleurgestelde vrijgezellen binden de juridische strijd aan met Up2Date vanwege oplichting. "Ik zou drie of vier dates krijgen, maar ik heb een maand voor het einde van mijn contract nog geen afspraakje gehad", foetert Henny Loonstra. "Al acht maanden sta ik ingeschreven. Ik voel me zwaar bedrogen."

Een dikke 1700 euro heeft de 50-jarige vrouw uit Arnhem al gespendeerd aan de zoektocht naar een maatje, een levensgezel. Maar van de beloofde gouden bergen heeft ze niets teruggezien. "Juist voor mij, iemand met een wo-opleiding, zouden genoeg mannen te vinden zijn, werd me bij de intakegesprekken verteld. Niet dus. Ik heb nog geen afspraak gehad."
Een andere man uit Hilversum, die anoniem wil blijven, rept van oplichting. Hij kreeg weliswaar een match, maar volgens de vrijgezel was lukraak een bestand uit de la getrokken. "Het meisje paste totaal niet bij me. Ze zocht een vaderfiguur, en had zelf geen eigen mening. Het was een manwijf, terwijl ik zocht naar een op en top vrouw. De 100 procent slagingskans waar Up2Date mee schermt, is gebakken lucht."

Tom Schutte weet het nog bonter te vertellen: anderhalf jaar nadat hij was uitgeschreven bij Up2Date werd hij gebeld dat er toch nog matches waren gevonden. Hij werd opnieuw lid, tot zijn spijt moet hij nu erkennen. "Op tv doen ze zich heel professioneel voor en lijkt het allemaal heel makkelijk te gaan, maar mij hebben ze mooi 3500 euro uit m'n broekzak weten te kletsen zonder dat ik hier tot op heden ook maar iets van terug heb gezien.'' Volgens branchevereniging AVR staan deze verhalen niet op zichzelf. "We krijgen nog voortdurend klachten binnen, terwijl Up2Date al jaren geen lid meer is van ons. Het probleem is dat het bedrijf klanten niet wil terugbetalen als afspraken niet worden nagekomen", aldus voorzitter Merel Mönch. Die ervaring ontstond in 2005 en 2006, toen honderden klachten binnenkwamen over het omstreden relatiebureau. De geschillencommissie bepaalde in de meeste gevallen dat klanten hun geld terug moesten krijgen. ,,Omdat Up2Date nog steeds ons logo misbruikt, bellen mensen in nood ons nog steeds op." Ook de Consumentenbond kreeg dit jaar al enkele klachten binnen. Up2Date, bekend van het RTL 8-televisieprogramma De Liefdesmakelaar, spreekt op haar eigen website van een 100%-slagingsgarantie. Maar met die belofte maakte de kantonrechter in Eindhoven in april korte metten. Up2Date werd veroordeeld tot terugbetaling van zo'n 1600 euro aan twee mannen, omdat het niet de beloofde zorg had geleverd.

Procedures
En er komen meer procedures aan. Advocaten zijn drukdoende met het voorbereiden van rechtszaken tegen Up2Date, zo blijkt uit documenten die in het bezit zijn van deze krant. Up2Date wijst alle kritiek van de hand. "Jaarlijks doen we ons best voor 40.000 mensen. Als ze de voorkeuren tijdens het traject wijzigen, beperkt dat de slagingskans. We hebben een slagingspercentage van 83 procent, maar kunnen niet beloven dat mensen een partner krijgen en binnen een jaar gelukkig zijn", zegt liefdesmakelaar Desiree Bongenaar. Over de 100%-succesgarantie zegt ze: "Dat geldt voor het VIP-lidmaatschap, waarbij klanten drie jaar lang lid zijn." RTL Nederland, dat het programma uitzendt, kan over de huidige situatie weinig zeggen. "Wij handelen naar eer en geweten, en voor zover wij weten Up2Date ook", reageert een woordvoerder. "Maar als er iets niet in de haak blijkt, sluiten we consequenties niet uit."

Bron: Telegraaf.nl

Link naar het artikel:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...___.html?p=9,1
Oud 30 July 2008, 11:46
dirk1958 dirk1958 is offline
Member

Standaard Je kunt beter lid worden van Knuz of Relatieklik

Je kunt dus maar beter lid worden van Relatieklik en/of Knuz.
Het kost je niets, je hebt dus ook geen advocaat nodig om je geld terug te eisen.
Je wordt ook niet geconfronteerd met automatisch incasso.
Wil je je lidmaatschap beëindigen dan hoeft dit niet schriftelijk of aangetekend.
Geen loze beloftes met liefdesgarantie, dus ook geen teleurstellingen.
Je kunt zelf bepalen met wie je een afspraak wilt, met hoeveel leden en je kunt het ledenbestand zelf inzien.

Je moet dus wel gek zijn om een duur lidmaatschap aan te gaan met Up2date.
Met citaat antwoorden
Oud 31 July 2008, 07:16
dirk1958 dirk1958 is offline
Member

Standaard Makkelijk verdiend

40.ooo leden x 1.700 euro per lid = 68.000.000 euro per jaar.
Dus Up2date verdiend 68 miljoen euro per jaar!
En daarvoor doen ze bijna niets.

Ik ga ook een relatiebureau beginnen.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.