Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl  

Ga terug   Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl > Discussieforum van Relatieklik > Datingnieuws
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 18 April 2008, 10:35
admin admin is offline
Administrator

Standaard Buurtsuper is flirtwalhalla (speeddating tussen de aardappelen :-)

Gelezen op AD.nl:
Door MARLIES VAN LEEUWEN; video ERIC BORSJE

ROTTERDAM - De Albert Heijn op de Oudedijk in Rotterdamse studentenwijk Kralingen geldt in studentenkringen als een waar ‘flirtwalhalla’.

Ongeschreven regel is om er niet met een joggingbroek boodschappen te doen.

Studenten gluren er in elkaars mandje om vervolgens met een mooie openingszin op de proppen te komen. ,,Weet jij nog een lekker receptje? Soms vraag ik ook wel eens of een meisje wil mee eten,’’ geven studenten Bram (20) en Wouter (23) toe. Dat het niet altijd succes oplevert, deert hen niet.

Niet iedereen die z’n boodschappen doet in de voormalige Den Toom, zal de broeierige sfeer onder studenten merken. Maar de super leent zich uitstekend om te kijken en bekeken te worden. Groepjes jonge mannen en vrouwen werpen elkaar glimlachjes en speelse blikken toe. Bedrijfsleider Martin Kruijmel beaamt dat zijn AH een hoog flirtgehalte heeft. ,,Dat herken ik wel,’’ zegt hij, gierend van het lachen.

Eerst naar de zonnebank, daarna boodschappen doen, is de stelling van Olivier (21) en Simon (23). Met een vette knipoog, dat wel. Toch speelt er wel iets. Vooral vrouwen kleden zich netter, merken de twee. ,,Het is belangrijk om hier gezien te worden,’’ zeggen ze, elkaar aanwijzend als dé player van Kralingen.

Studente Joy (24) vraagt nog even wat lipgloss aan haar huisgenootjes voordat ze de supermarkt instapt. Niet dat ze echt op mannenjacht is, voegt ze er snel aan toe. ,,Iedereen loopt elkaar hier altijd te checken. Vooral rond een uur of zes, zeven. Dan gaan alle studenten boodschappen doen.’’

Het is zo erg, dat Joy de AH liever overslaat als ze net heeft gesport. Haar huisgenootjes geven haar groot gelijk. ,,Met een rode kop en een joggingbroek voel ik me erg ongemakkelijk. Het is niet dat ik niet ga, maar in ieder geval niet op het moment dat er veel studenten lopen. Of ik ga naar de Plus. Daar hangt niet zo’n sfeertje.’’

De 22-jarige Lucas, lid van studentenvereniging RSC, beaamt dat. ,,Met een brak hoofd ga ik niet prime time naar de Albert Heijn. Weet je wat het is? Iedereen kent elkaar hier. Dit is Kralingen, dé studentenwijk.’’ Rogier (27): ,,Het is zo’n grote winkel, met brede paden, dat je elkaar al van ver aan ziet komen. Je hebt genoeg tijd om iemand te bekijken. Dat helpt.’’

Het verhaal gaat dat de leden van studentenverenigingen in de winkel een potentiële date uitkiezen, om daarna thuis in de almanak (het smoelenboek, red.) te kijken wie het is. ,,En dan kan je bellen. ‘Hé, ik zag je laatst in de Appie. Wil je met mij naar het gala?’ Het zijn wel vooral meisjes die dat doen hoor,’’ verklaart Bram. En dan, onder het mom niet geschoten, is altijd mis: ,,Maareh, heb ik jou nou versierd?’’

Bron: AD.nl

Link naar het artikel en leuk filmpje: http://www.ad.nl/rotterdam/2231170/B...twalhalla.html
Oud 30 April 2008, 07:39
dirk1958 dirk1958 is offline
Member

Standaard ‘Single shoppen : goh, jij ook een paars mandje?’

REPORTAGE, Van onze verslaggeefster Leen Vervaeke
gepubliceerd op 03 juli 2006 02:47, bijgewerkt op 02:47

ALMERE - Een stapel groene mandjes voor wie al ‘bezet’ is, en een stapel paarse boodschappenmandjes voor de singles die een afspraakje willen: in buurtsuper Plus is de jacht geopend.

Wat een knappe jongen, daar tussen de groenten en het fruit. Slank en sportief, een schitterend diamantje in zijn oor, en een motorhelm in zijn ene hand. En in zijn andere hand? Bingo, een paars boodschappenmandje! De jacht is geopend, want boodschappen doen met een paars mandje betekent in buurtsuper Plus in Almere-Buiten: ik ben vrijgezel, en ik heb zin in een afspraakje.

Voor singles bestaat al een uitgebreid aanbod aan activiteiten, van Filmflirt-bioscoopavonden tot Skate-Date-tochten. Alleen een supermarkt voor single shoppers ontbrak nog, bedacht Ed de Greef (41), de zaakvoerder van Plus.

In de supermarkt wordt sowieso al behoorlijk wat geflirt. ‘Vooral 30-plussers zie je in elkaars mandje gluren of er eenpersoonsgerechten in liggen’, zegt De Greef. ‘Voor hen is de supermarkt soms meer een ontmoetingsplaats dan de kroeg.’ Bovendien zijn in Nederland meer dan vijf miljoen singles, een interessante doelgroep voor verkopers dus.

Sinds twee weken staan daarom aan de ingang van supermarkt Plus mandjes in twee kleuren. Rechts de groene mandjes, voor wie ‘bezet’ is of voor wie het allemaal maar onzin vindt. Links de paarse mandjes met een bord erboven: ‘voor singles’. Op het spitsuur, ’s avonds, nemen zo’n tien mensen per halfuur een paars mandje, schat een verkoopster.

Niet veel, maar dat geeft niet. Die ene knappe jongen maakt alles goed. Maar waar is hij nou gebleven? Staat hij in de diepvriesafdeling, waar volgens het cliché vrijgezelle mannen welig tieren?

Nee, daar staat hij, voor het rek met afgeprijsde oranje gadgets. Pseudo-geïnteresseerd in Italiaanse deegwaren en Aziatische sauzen schuifel ik zijn richting uit, een paars mandje parmantig naast me. Hij draait zich om, kijkt in mijn ogen. Ik kijk naar hem, en zie* een groen mandje in zijn hand. Is hij tussen de ingang en hier al aan een vrouw geraakt? ‘Nee hoor, met dat paarse mandje wilde ik mijn vriendin plagen, die hier ook aan het winkelen is’, lacht hij.

Zo blijken er nog wel meer oneigenlijke gebruikers van paarse mandjes te zijn. Twee 10-jarige meisjes hebben paars als lievelingskleur, en de getrouwde veertiger Mike van Rossum zegt dat zijn dochter het reuzeleuk vindt als hij een paars mandje neemt. ‘Dan moet ik doen alsof ik haar ongetrouwde oom ben. En thuis vertelt ze dan meteen aan mijn vrouw: mam, weer niets hoor. Haha!’

Maar er zijn ook echte vrijgezellen die een paars mandje nemen. Want baat het niet, dan schaadt het ook niet. De twee vriendinnen Gitta Voogt (31) en Tineke Berkhout (49) houden zich netjes aan de regels. Berkhout heeft een groen mandje, want zij is getrouwd, en Voogt heeft een paars mandje, want zij is vrijgezel. ‘Maar ik denk niet echt dat het werkt’, zegt Voogt. ‘Wat moet je dan zeggen: oh leuk, jij ook een paars mandje?’

En toch, het werkt. Dat ondervond Freek Lindemans (33) van de Amsterdamse supermarkt Lindemans. In die supermarkt konden alleenstaanden in 2000 met mandjes met bloemetjesmotief winkelen, een project van kunstenaar Otto Berchem. ‘Verschillende mensen hebben eens met elkaar afgesproken, maar ik weet niet of er ook blijvende koppeltjes zijn ontstaan’, zegt Lindemans. ‘Er kwamen ook veel nieuwsgierige mensen kijken, en die besteedden dan ook wel iets.’

Ook in de Almeerse supermarkt hebben klanten al telefoonnummers uitgewisseld, weet zaakvoerder De Greef. En enkele vrijgezelle heren hebben om paarse winkelkarren gevraagd.

Alleen het winkelpersoneel zou minder paars willen. ‘Wij zouden eigenlijk groene truitjes moeten krijgen in plaats van paarse, zegt caissière Janny Pot. ‘Je gelooft niet hoe vaak wij nu voor een date worden gevraagd.’

http://www.volkskrant.nl/binnenland/...n_paars_mandje

Ik ga ook maar eens winkelen met een paars mandje bij buurtsuper Plus in Almere Buiten, want ik woon in Lelystad en dat is niet ver daar vandaan.

Boodschappenlijstje:
Volle melk
Koffiepads
Koek
Kippensoep
Chips
Cola
Mooie blonde meid
Suiker
Magnetron maaltijd

Laatst gewijzigd door dirk1958 : 30 April 2008 om 07:50.
Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2008, 16:27
nitrohoss nitrohoss is offline
Junior Member

Standaard

Oeps... dubbelpost
Oud 10 May 2008, 16:28
nitrohoss nitrohoss is offline
Junior Member

Standaard

Dat is toch geweldig... al is het alleen maar om een het persoon achter een gezicht te leren kennen.. gewoon een keertje een mandje in de hoek smijten en zeggen.. stokbood, saus en kolen erbij? BBQ staat er al....

Ik zou het toejuichen als dat hier gedaan wordt in de buurtsupers...

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.