Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl  

Ga terug   Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl > Discussieforum van Relatieklik > Datingnieuws
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 February 2008, 14:10
admin admin is offline
Administrator

Standaard Onderzoek naar seksdating op tv

Gelezen op AD.nl:
20 februari 2008

DEN HAAG - Onderwijsminister Plasterk bekijkt of hij misleidende telewinkelboodschappen zoals seksdating van de televisie kan halen. Hij schrijft dat in een antwoord op de motie die Tweede Kamerlid Arie Slob namens de ChristenUnie indiende.

Het gaat onder andere om de nachtprogramma’s van commerciële zenders als SBS en RTL. ,,De wijze waarop misleiding bij tv-reclame in de vorm van seksuele (dating)programma’s beëindigd kan worden, onderzoek ik,’’ schrijft Plasterk aan de Tweede Kamer.

Slob verzocht de regering tijdens de behandeling van de mediabegroting te onderzoeken welke bepalingen in de Mediawet nodig zijn om een eind te maken aan misleiding van de kijkers bij telewinkelboodschappen zoals seksuele (dating)programma’s. Onderdeel van de actie die Plasterk onderneemt is ook het gesprek met de omroepen in het kader van een gedragscode.

Als dit niet leidt tot resultaat, overweegt de bewindsman andere maatregelen. ,,Daarbij zal ik bezien of het passend is deze op te nemen in de Mediawet of dat andere, mogelijke juridische, maatregelen geëigend zijn.’’ (ANP)

Bron: AD.nl

Link naar het artikel:
http://www.ad.nl/cultuur/article2054986.ece
Oud 20 February 2008, 20:11
dirk1958 dirk1958 is offline
Member

Standaard Niet alleen seksdating aanpakken

Ik vind dat ze niet alleen seksdating advertenties op tv moeten aanpakken, maar ook op teletekst, internet, de kranten en in tijdschriften.
Geef een verbod aan de eigenaren van de media als ze advertentie-ruimte afstaan aan dat soort oplichters. Zij werken ook mee aan misleiding.

Als de eigenaren van sms/internet/0906 seksdating misleidende informatie geven in hun advertenties of je kan moeilijk opzeggen, dan gelijk afsluiten van het Net.
De Opta moet gelijk ingrijpen na klachten, en niet afwachten.
Als dat zou gebeuren dan zijn binnen 1 jaar alle seksdating diensten verdwenen.

Een betrouwbare seksdating dienst bestaat volgens mij niet.
Websites die advertentie ruimte bieden aan prostituee's die eerlijk vertellen hoeveel ze voor hun diensten vragen bestaan wel. Maar dat versta ik niet onder seksdating.

Het gevaar wat er is als de overheid misleiding met seksdating oogluikend toelaat, is dat er ook andere vormen van oplichterij ontstaan op het Internet en andere media.
Een voorbeeld hiervan is het aanbieden van thuiswerk, wat vrijwel niet bestaat.
Vooraf betalen voor zogenaamd thuiswerk, en dan blijkt er niks te zijn.
Ander voorbeeld is misleiding met gratis ringtones, wat niet gratis is.
Spullen te koop aanbieden op Marktplaats en niet leveren als er betaald is.
Nigeriaanse oplichters die miljoenen dollars moeten parkeren op jouw bankrekening enzovoorts.

Ik denk dat de Fiscale Inlichtingen en Opsporings Dienst (FIOD) heel veel interesse heeft in wat oplichters hebben verdient en graag hun boeken willen inzien.
Met citaat antwoorden
Oud 20 February 2008, 21:27
admin admin is offline
Administrator

Standaard

Hallo Dirk1958,

Topreactie! Ik ben het helemaal met je eens. Weg met die oplichters!
Oud 8 March 2008, 10:20
dirk1958 dirk1958 is offline
Member

Standaard Informatie over afzeggen van sms diensten

Als je betaalde sms diensten af wilt zeggen, maar je weet niet hoe, dan kun je informatie vinden op de volgende website:

www.smsafzeggen.nl

De site is opgezet omdat het heel erg gemakkelijk is om je ergens aan te melden, maar heel lastig is om je af te melden.

Helaas deze site werkt niet meer goed. Als je de lijst met afmeldcodes opvraagt via Afmeldlijsten> Keuze ondewerp krijg je de foutmelding "Object Moved".

Nieuwe gedragscode voor sms diensten
http://www.consuwijzer.nl/Consumente...MS_gedragscode

Ik denk dat door de nieuwe gedragscode veel betaalde sms diensten het loodje zullen leggen.

Laatst gewijzigd door dirk1958 : 10 March 2008 om 19:36. Reden: Website SMSafzeggen werkt niet meer
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:25.