Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl  

Ga terug   Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl > Discussieforum van Relatieklik > Single zijn
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 16 February 2008, 23:01
joostman joostman is offline
Junior Member

Standaard Hoe moeilijk kan het zijn een relatie te krijgen?

Er zijn een hoop theorien hoe de vrijgezel een relatie zou kunnen krijgen.
Vaak nog tegenstrijdig ook. Volgens mij de meest benoemde is het een kwestie van er niets voor doen en doen alsof je er geen intresse voor hebt. De andere geven je volop tips hoe je te werk zou kunnen gaan.
Wie heeft er gelijk???
Lastige situatie ook, want kijkend naar de 1e situatie, waarom zou jouw (aankomend) partner van je dromen voor jouw kiezen als je geen signalen afgeeft dat je haar of hem leuk vindt? De 2e lijkt mijn persoonlijk duidelijker en normaler... Je gaat ook niet naar de bakker en blijft er een beetje staan kijken in een hoek tot hij uiteindelijk jou een brood in je hand legt. Maar de reactie erop van de (meestal) andere sexe is nogal vreemd. Vaak schijnt het niet leuk gevonden te worden als iemand duidelijk op jouw afstapt met intresse in jou...

Daarnaast zit er volgens mij ook een verschil of je een vrouw of een man bent
Mijn persoonlijke idee is toch stiekem dat de vrouwen makkelijker een aandacht krijgen van een man, dan andersom. Als ik op de statistieken kijk van de profiels, met het aantal bezoekers, denk ik dat dit al een aardige indicator is. Volgens mij zijn vrouwen ook niet de grote initiatief nemers als het gaat om eerste contacten en zijn zij meer het type wat staat te wachten bij de bakker totdat hij het brood in hun handen legt.... en zijn ook vaak niet geintresseerd in een ander brood dan dat ze oorspronkelijk in gedachten hadden.

Even een hele andere benadering van het bekijken hoe een relatie een match wordt!
Waar ik van uitga, is dat iemand die in Groningen woont niet snel een relatie zal kiezen met iemand uit brabant. Met andere woorden, de relatie zoek je vaak aardig in je buurt (in dezelfde of aangrenzende provincie) Je hebt dan (voor het gemak) 2/12 van de datingsite nog over, dan zoek je vaak alleen natuurlijk iemand die van de andere sexe is (even voor het gemak) de helft van de 2/12 nog maar over. Dan komen de voor jouw belangrijke criteria waar je droompartner aan zou moeten voldoen, hierbij blijven nog maar tot een maximum van 25 op een hele grote site over. Maar dan komt de allerlastigste... de andere kant moet ook een match met jou hebben... Dus de kans dat jij nu net zou leuk wordt gevonden en in 1 van die 25 zit is toch best wel klein.... daarnaast kan diegene alsnog je foto of 1 van je eigenschappen niet leuk vinden, niets durven te zeggen, waardoor het een erg moeilijke situatie is om de perfecte partner te vinden.....
Als je zo'n berekening nu eens zou nemen als je uitgaat, in een tent waar 200 mensen zijn... dan zou je toch praktisch zeggen dat we allemaal kansloos zijn om daar de ideale partner te vinden?

Of zijn we allemaal toch we bereid om een compromis te maken?
Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2008, 23:26
admin admin is offline
Administrator

Standaard

Hallo Joostman,

Leuke benadering van het vraagstuk hoe aan een relatie te komen.

M.b.t. je bereking van hoe veel mensen je nu eigenlijk echt kunt rekenen tot de groep waar je uit kunt kiezen op een datingsite heb je een mooi punt.
Daar heb ik eerder al eens iets over geschreven, namelijk hier: http://forum.relatieklik.nl/showthread.php?t=54

En dan ga ik alleen nog maar uit van de verschillen tussen betaalde datingsites en gratis datingsites. Als je dat nog in jouw berekening meeneemt dan hou je nog minder over in het geval van een betaalde datingdienst.
Oud 20 February 2008, 23:22
Indigo_Bunting Indigo_Bunting is offline
Junior Member

Standaard

Ik heb mij hierover in mijn tienerjaren ook al verwonderd, dat het er op lijkt dat theoretisch de kansen veel kleiner zijn dat mensen een relatie krijgen dan ze in werkelijk lijken te zijn.
Ik denk dat het meestal zo is dat als er sprake is van aantrekkingskracht, dit meestal wederzijds is. Je voelt je over het algemeen het meest aangetrokken tot iemand die op je lijkt, en in dat geval, lijk jij ook op die ander, van het andere standpunt bezien.
En dat geldt op internet even goed als IRL, hoewel je hier de onbewuste body language mist, die misschien nog wel het meeste over iemand zegt.
Maar wie niet waagt die niet wint he?
Met citaat antwoorden
Oud 15 March 2008, 17:50
dirk1958 dirk1958 is offline
Member

Standaard

Ik denk dat het steeds moeilijker wordt om een relatie te vinden.
Op dit moment telt Nederland 2,5 miljoen alleenstaanden en het wordt alleen maar meer.
Ondanks al die relatiebureau's, datingsites, speeddating, singlesreizen, uitgaansagenda voor alleenstaanden, singleparties en ga zo maar door.

Ik denk dat de meeste geen tijd hebben, geen zin, te hoge eisen stelt, te lang wacht, en te snel een oordeel vellen over de ander.
Dat wordt dus een groot probleem in de toekomst.
Als wij oud en hulpbehoevend zijn dan zijn er veel te weinig mensen die ons verzorgt en ook te weinig mensen die onze AOW en pensioen betaald.
Ik hou mijn hart vast en denk liever niet na over de toekomst.
Met citaat antwoorden
Oud 21 June 2008, 17:24
Geheimpje Geheimpje is offline
Junior Member

Standaard

Ja dat klopt helemaal. De wereld is ook onderhevig, aan stress, alles moet vlug en snel en het is steeds normaler om te scheiden.

Daarbij lijkt het ook wel een trend om vrijgezel te zijn/worden?
Oud 5 July 2008, 11:53
haaigrade haaigrade is offline
Junior Member

Standaard

Naar mijn mening maken jullie veel meer kans dan bijvoorbeeld mij. Niet dat ik de speld in de hooiberg zoek maar ik weet dat ik omwille mijn geloof gehaat weet en het zal voor mij zeker niet eenvoudig zijn om de ware Jacoba tegen het lijf te lopen.

Gister kwam ik mijn buurvrouw tegen en in een openhartig gesprek gaf ze toe dat ze de behoefte had om eens een echte kerel te ontmoeten waarbij ze samen een leven mee kon opbouwen, maar dat ze gisteravond in haar bed lag te huilen omdat kennelijk alle mannen op de vlucht gaan wanneer ze een aanval van epileptie krijgt. Zijn er nou geen mannen die dat begrijpen, vroeg ze aan me? (Ze ziet mij als een plaatsvervangende vader, zeg ik er maar even voor het gemak bij.)
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.