Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl  

Ga terug   Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl > Discussieforum van Relatieklik > Eh... meneer de relatiespycholoog?
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 20 July 2009, 15:50
joostman joostman is offline
Junior Member

Standaard First contact...?

Het is weer de mooiste tijd van het jaar... zomer!
Tijd dat we weer lekker buiten kunnen zijn, genieten van de zon en gezellig op een terrasje een drankje kunnen drinken... en met mensen in contact komen!....

Alleen... HOE?

Er is veel bekend natuurlijk over je uiterlijke verzorging en je kleding, hoe je over wilt / kan komen op anderen enz. Dat is dan de eerste indruk.

Wat vaak daarna wordt besproken is welke onderwerpen snij je aan en hoe hou je de conversatie leuk, boeiend en lopend....

Maar... hoe zit er nu met de stap er tussenin?

Wat ik lastig vind (en ik denk dat ik niet de enige ben) is het contact maken met een vreemde.
Wat is sociaal geaccepteerd en wat is not done?
Ik denk namelijk dat we allemaal wel eens een situatie hebben gehad dat je ergens was en een leuk iemand zag waar je wel contact mee zou willen hebben... maar op dat moment niet weet hoe...

Stap je zomaar op diegene af en begin je een gesprek? Hoe komt dat op die andere over (bedenk het eens als een wildvreemde op jou af zou stappen) of zijn er betere tips. Is dit een "probleem" van deze tijd, dat we niet meer zo makkelijk contact met andere (vreemden) leggen, dan 30 jaar terug of iets?

Wat is trouwens de ideale of de beste manier om contact te maken? Tijdens het uitgaan, op een terras, een feest, een gezamelijke hobby, sport of cursus?

Daarnaast natuurlijk de belangrijke "not done" punten... waar moet je op letten en wat zijn goede tips wat (vaak) over het hoofd wordt gezien?
Met citaat antwoorden
Oud 20 July 2009, 15:57
joostman joostman is offline
Junior Member

Standaard contact via de website

Ook een lastig iets om een eerste berichtje naar iemand te sturen.

Wat moet je nu de eerste keer naar iemand sturen?
Je weet aan de ene kant weinig van die persoon (je kent de persoon nog niet), aan de andere kant weet je al aardig wat feiten (te lezen van het profiel).

Een zinnetje als "je hebt een leuk profiel..." klinkt ook weer zo standaard, maar een heel verhaal zonder dat je weet of de andere partij een reactie geeft is ook weer zonde.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:31.