Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl  

Ga terug   Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl > Discussieforum van Relatieklik > Single zijn
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 6 December 2007, 20:12
Geheimpje Geheimpje is offline
Junior Member

Standaard Nog nooit een relatie gehad!

Beste forumbezoekers,

Laatst kwam ik een geheim tegen op www.topgeheimen.nl, een website waarop mensen anoniem geheimen kunnen plaatsen. Je kent het wel: je snuffelt wat rond op zo'n site, plaatst een reactie en gaat vervolgens op zoek naar iets wat je zelf ook al lang bezig houd.

In dit geval kwam ik iets tegen waar ik absoluut niet op zocht, maar het raakte mij wel. Het forum van Relatieklik is ideaal om hierover na te praten met jullie. Lees dit geheim eens door. Herken jij er iets in?

"Het is weer zover, ik ben een beetje verliefd. Die leuke jongen bij de Plaatboef op de Nieuwe Binnenweg in Rotterdam... op vrijdagavond ga ik altijd de stad in met mijn broer(tje) en dan is hij er vaak. Hij kijkt vrij veel naar me, en ik naar hem.
Eigenlijk zou ik gewoon op hem af moeten stappen, maar ik ben waardeloos in de liefde. Het maakt me vreselijk onzeker, want het is me nog nooit gelukt. Ik ben 27 en heb nog nooit een relatie gehad. Ik val (als ik eens verliefd ben) altijd op de verkeerde, en krijg altijd weer het deksel op de neus. Het zou zo leuk zijn als het eens lukte."

Bron: www.topgeheimen.nl

Laatst gewijzigd door admin : 7 December 2007 om 08:08.
Met citaat antwoorden
Oud 6 December 2007, 20:45
dirk1958 dirk1958 is offline
Member

Standaard

Ik ben al 49 jaar en heb ook nog nooit een relatie gehad.
De paar keer dat ik de kans kreeg heb ik er niks aan gedaan.
Ik zou je dus aanraden, neem de moed en stap op hem af.
Als je niet alleen durf neem dan een vriendin mee.
Moet je wel een vriendin nemen, die al een vriend heeft, anders pikt zij hem in.
Misschien is hij ook wel verliefd op jou en is hij ook verlegen.
Als hij jou niet wilt dan wil ik jou wel.
Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2007, 14:28
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk1958 Bekijk bericht
Ik ben al 49 jaar en heb ook nog nooit een relatie gehad.
De paar keer dat ik de kans kreeg heb ik er niks aan gedaan.
Ik zou je dus aanraden, neem de moed en stap op hem af.
Als je niet alleen durf neem dan een vriendin mee.
Moet je wel een vriendin nemen, die al een vriend heeft, anders pikt zij hem in.
Misschien is hij ook wel verliefd op jou en is hij ook verlegen.
Als hij jou niet wilt dan wil ik jou wel.
Hoi Dirk, leuk dat je reageert! Dit was niet mijn geheim hoor, ik denk wel dat het herkenbaar is voor veel mensen. Vandaar dat ik het hier heb geplaatst ;-) Op zich denk ik dat veel mensen een geheim als deze bij zich dragen maar dat het uitspreken daarvan moeilijk is. Je wilt immers niet hopeloos overkomen... Daarom is het belangrijk (denk ik) dat je op een anonieme plek je uiten kunt! Het lucht op wanneer je ontdekt dat je niet de enige bent die hier mee zit. Zit jij ermee dat je nog nooit een relatie hebt gehad? Of zijn er wel belangrijkere dingen dan dat...

Oh en trouwens, mij kun je niet krijgen aangezien ik een man ben en zeker niet op mannen val. ;-)
Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2007, 21:07
dirk1958 dirk1958 is offline
Member

Standaard Nog nooit een relatie gehad

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geheimpje Bekijk bericht
Zit jij ermee dat je nog nooit een relatie hebt gehad?
Ja ik vind het vervelend dat ik nog nooit een relatie heb gehad.
Ik merk dat het nadelig is bij het daten.
Zodra je zegt dat je nooit een relatie hebt gehad haken vrijwel alle vrouwen af.
Ze geloven je niet of denken die zal wel iets mankeren.
Ik wilde me een keer inschrijven bij bureau Mens en Relatie, maar die weigerden mij omdat ik geen ervaring hebt met vrouwen.
Ik weet wel dat sommige vrouwen mij wel leuk vinden, maar ze zijn bezet of ik ben hun type niet of ze zijn mijn type niet.
Het komt er dus op neer dat het nooit wederzijds is.

Het vrijgezelle leven heeft ook veel voordelen.
Ik heb nu veel minderen zorgen dan als ik een vrouw en kinderen zou hebben.
Dus ik zie het eeuwige vrijgezelle leven niet als iets negatiefs.
Alles heeft positieve kanten en negatieve kanten.
Maar het is wel jammer dat het mij nog nooit gelukt is om een echte vriendin te vinden.
Met citaat antwoorden
Oud 18 February 2008, 13:12
Junior Member

Standaard

"Zodra je zegt dat je nooit een relatie hebt gehad haken vrijwel alle vrouwen af.
Ze geloven je niet of denken die zal wel iets mankeren."

Ja dat klopt Dirk, ik denk dat het nadelig is. Maar er zijn ook veel vrouwen die nog nooit een relatie hebben gehad. Zou dat niet beter matchen?
Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2008, 16:23
nitrohoss nitrohoss is offline
Junior Member

Standaard

Het niet durven nemen van initiatief tot contact zegt verder vrij weinig over hoe iemand verder in elkaar steekt.

Ik durfde ook nooit op "dat interessante" meisje af te stappen.. wel eindeloos heen en weer lopen in de hoop dat je aangesproken wordt.. ik ben daar nu wel anders in geworden, gewoon de verwachtingen naar beneden bijstellen. Heb je een leuk praatje dan is dat gezellig, komt er een vriendschap uit dan kan dat mooi zijn.. en verder zie je wel. Als het een relatie wordt dan is dat een vervolg op een al begonnen verhaal.. maar niet de insteek.

En een keer het deksel op je neus krijgen.. ook daarin maakt het wel uit hoe groot en hoe hard je dat deksel laat aankomen.
Oud 9 September 2008, 10:08
Phred Phred is offline
Junior Member

Stuur een bericht via MSN naar Phred
Standaard

mooi thema
ook herkenning

ik was een laatbloeier, mijn eerste relatie toen ik 21 was, zij was 18. Het werd door de veel oudere pleegbroer in korte keren kapot gemaakt.
Zij was mijn eerste liefde, eerste zoen, eerste wandeling samen en dat was het. Het heeft wel gevolgen gehad, zware verdriet, veel onbegrip.
Jaren later bleek, hij was getrouwd maar hij bleek ook 5 jaar een incest relatie met haar te hebben gehad (13e tot haar 18e) en ik kwam kort daarna, ik werd als rivaal gezien (dus hij was er nog niet klaar mee).

Ik was niet met liefde opgegroeid dus ik kon me er niks van voorstellen, wat was aandacht, wat affectie, wat hoor je als kind te krijgen, wat als puber en wat als volwassene. Dus wat was mijn behoefte, mijn behoefte was simpel, gewoon wat aandacht serieus genomen worden en opgroeien. Deze breuk kwam aan als een betonblok. De rivaal kwam er mee weg, hij was soc.resercheur, niemand geloofde de jonge meid.

Ik heb wel iemand leren kennen die heel lief was voor me in de eerste maand, daarna ging ze steeds meer eisen, steeds meer ruzie, steeds meer dubbel. Ik miste een voorbeeld die ik van mijn vroeg gescheiden ouders niet had. Uiteindelijk dreigde ze met suicide als ik haar zou verlaten en ik wist dat ze ertoe in staat was. Dus ik (23) trouwde met haar. Ik trouwde met heel iemand anders, merkte ik, dan waar ik verkering mee had, binnen enkele weken wilde ze al scheiden, maar ja ik was ook in een kerk getrouwd, dat doe je niet zomaar. Intussen een dochter, maar dat bond ons ook niet samen. Uiteindelijk ben ik na 2,5 jaar de deur uitgegooid. Ik was 25 en had weer niks behalve een dochter in wording waarbij later (nu nog steeds) ook alles werd gedaan om me die niet te gunnen. Desondanks heb ik wel contact met haar. De ex is alang een pastoraal werkster, helpt honderden mensen in hun lot, behalve haar 2 naasten die kunnen barsten. Tja als ik alles zou vertellen wie zou me geloven, sommigen stonden er wel bij maar keken alleen naar wat ze zagen aan de buitenkant. Veel alleen, veel eenzaam ondanks mijn geloof, hoop en liefde houding/moraal.
Intussen ben ik zelf psychologische coach/therapeut. Het hielp me om veel dingen te snappen, iets minder chaos of kluwe, het hielp me niet in mijn verdriet. Maar ja, life goes on.

Ik ben een hsp (hoog sensitieve of gevoelige persoon) jongen cq man, veel komt harder aan dan bij doorsnede anderen. Veel te veel te verwerken. Intussen leerde ik steeds meer mijn eigen gevoel kennen en ook mijn talenten, ik heb het veel te druk binnen in. Verstandelijk kan ik het wel aan, qua gevoel mis ik een maatje. Maar ja van hetzelfde kaliber? Wie zou mij snappen?
Nu ben ik 47, allerlei relaties gehad, heeft me allerlei ervaringen gegeven, ik voel me nu pas jongvolwassen, ingewikkeld is het leven.
Het komt wel goed met mij, denk ik, hoop ik. Voel ik.

nog even een gedicht...
levend Water

Een heldere stroom
noch nooit tevoren gekend
voor het eerst leren kennen
voor het eerst gevoeld

Voorzichtig met mijn voeten erin
heel langzaam erin
de reinheid verfrist me
ik beleef warmte, vertrouwen en hoop
dat geeft me moed en kracht
om voorzichtig verder te gaan.

Bij elke stap
durf ik dieper te gaan
word ik nog meer verfrist
gloeit de warmte in me meer
vind ik meer moed
vind ik meer kracht

Ik begin te beleven
wat ik me het meeste wens
ik ontdek Liefde, ik ontdek Leven
ik wil Liefde, ik wil Leven
ik voel Liefde, ik voel Leven
ik wil zijn wie ik ben, een mens

Phred (98/08)

PS. mijn reacties schrijf ik vanuit positieve interesse niet om een zinloze discussie uit te lokken

Laatst gewijzigd door Phred : 9 September 2008 om 10:55.
Met citaat antwoorden
Oud 22 September 2008, 18:03
sweetdevil sweetdevil is offline
Junior Member

Standaard

Tsja, het geen relatie hebben... Ik ken het (helaas).
Het klinkt voor velen soms zo leuk "he, dat vrijgezellen leven was ook niet zo verkeerd", maar als je daar eenmaal lang in zit, wordt het toch anders.

Voor mezelf, ik heb een relatie gehad van een aantal maanden, was toen 19/20, dus jaar of 6 terug. Het was een tijd waarin ik "aantrekkingskracht" had op vrouwelijke geslacht, want had het "goed" zeg maar. Niet dat ik het persoon ben daar gebruik van te maken, maar je merkt het wel dat er interesse is.

Sinds die relatie is er bij mij niets meer gebeurd. Ben nu inmiddels bijna 26 en voel mezelf de komende jaren zeker nog wel vrijgezel zijn.
Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2008, 13:24
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phred Bekijk bericht
mooi thema
ook herkenning

ik was een laatbloeier, mijn eerste relatie toen ik 21 was, zij was 18. Het werd door de veel oudere pleegbroer in korte keren kapot gemaakt.
Zij was mijn eerste liefde, eerste zoen, eerste wandeling samen en dat was het. Het heeft wel gevolgen gehad, zware verdriet, veel onbegrip.
Jaren later bleek, hij was getrouwd maar hij bleek ook 5 jaar een incest relatie met haar te hebben gehad (13e tot haar 18e) en ik kwam kort daarna, ik werd als rivaal gezien (dus hij was er nog niet klaar mee).

PS. mijn reacties schrijf ik vanuit positieve interesse niet om een zinloze discussie uit te lokken

Tjee.... wat een heftig verhaal, goed om te lezen dat je positief bent ingesteld. Niets dan lof! Hoop dat het goed met je komt, heb vertrouwen... Iedereen hier trouwens.

Groetjes
Oud 13 March 2009, 14:19
Dokter_Rossie Dokter_Rossie is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Phred Bekijk bericht
mooi thema
ook herkenning

ik was een laatbloeier, mijn eerste relatie toen ik 21 was, zij was 18.
Jij een laatbloeier? Ik was 24..

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.