Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl  

Ga terug   Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl > Discussieforum van Relatieklik > Eh... meneer de relatiespycholoog?
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 December 2007, 15:02
admin admin is offline
Administrator

Standaard Relatiedokter Lopez geeft antwoord op een mannenvraag over vrouwen

Voor de website van het mannenblad Esquire beantwoord Marcelino Lopez wekelijks een typische mannenvraag over vrouwen. Deze man denkt teveel…

Man: Ik zie er middelmatig uit, ben niet bijzonder grappig of intelligent, noch ben ik een doelgerichte go-getter die vrouwen aan zich kan binden. Vrouwen willen dat er op ze gejaagd wordt, maar daar ben ik te bescheiden voor denk ik. Hopeloos?

Dokter: In jouw korte mailtje lees ik veel veronderstellingen. Je gaat ervan uit dat je weet wat vrouwen denken en willen, en dat dat precies is wat jij NIET te bieden hebt. Je zegt bijna – en ik overdrijf een beetje - dat vrouwen een oogverblindende academisch geschoolde macho zoeken die ook als stand-up comedian geen gek figuur zou slaan. Het is een wonder dat je het eigenlijk nog probeert als ‘normale’ man. Het probleem met dit soort dingen is dat alles wat je denkt ‘waar’ wordt. Als je bijvoorbeeld denkt dat je een suffe vent bent die toch niet interessant is en geen leuk gesprek op gang weet te houden… dan is dat ook zo.

Ik heb gelukkig goed nieuws voor je. De meeste vrouwen die ik ken, ook de mooie en leuke, willen uiteindelijk allemaal liever iemand die hen respecteert en neemt voor wie ze zijn. Klinkt als een uitgemolken cliché, maar zelfs wetenschappelijk onderzoeken op dit vlak bevestigt het. Vertrouwen en intimiteit zijn het belangrijkst. Liever een echt mens met wie ze contact en vertrouwen kunnen genieten dan een of andere droomprins die weinig aandacht voor ze heeft. Dat is namelijk pas echt saai. Natuurlijk is het vleiend voor een vrouw als Brad Pitt of Superman avances maakt, maar als dit verder zonder echte interesse of betrokkenheid gebeurt zal daar geen mooie relatie uit bloeien en zal deze mevrouw zich niet openstellen.

Mijn advies: laat je alsjeblieft niet leiden door nutteloze vooroordelen over wat de ander wil, maar maak gewoon contact door geïnteresseerd en jezelf te zijn. En vergeet daarbij niet van de ontmoeting zelf te genieten. Als je net als veel mannen daten ziet als een kwestie van ‘winnen’ of ‘verliezen’, dan wordt het een eenzame gelegenheid ben ik bang.
En bedenk: het is altijd te vroeg om op te geven.

Meer leuke en interessante relatie- en datingadviezen lezen?
http://weblog.relatieklik.nl/
Met citaat antwoorden
Oud 9 September 2008, 10:50
Phred Phred is offline
Junior Member

Stuur een bericht via MSN naar Phred
Standaard

kan ik wel beamen

veel vrouwen zijn ook onzeker in wat zij voor hun neus krijgen, hebben ook van alles geprobeerd, zoeken ook inspiratie, een maatje voor het leven, iemand die aansluit. Het is verschikkelijk meoilijk gezien we allemaal uniek zijn.
Je koopt een mens niet zo effe bij ToySaurus van 12 in een dozijn en lees achterop de gebruiksaanwijzing. Probeer hetzelfde speeltje eens jaran later bij de kringloopte krijgen in ongeschonden toestand en heb de moed die te nemen, veel minder wetend wat je krijgt. En toch is het wel de moeite waard. Je bent niet afgedankt omdat iemand dat vind, die geeft alleen een gebrek van besef aan. We zijn alleen nieuw als we geboren worden. Het is nieuw als we een eerste relatie ondervinden. Later is het steeds nieuw als we iemand vinden waar me kunnen delen. De personen zijn niet nieuw maar de situatie is nieuw en vers. Een relatie is nieuw elke dag. Je kunt het zien als een 'dagcontract', een '2daagscontract', etc.

Geboeid zijn in elkaar, respect, geborgenheid, vertrouwen, gelijkwaardigheid, diepte, humor ... deze dingen zijn wenselijk aan beide zijden, dat heet gezien en geliefd worden.
Afstemmen, overleg, geduld, fouten mogen maken, stapjes zetten naar elkaar.
Dit zijn allemaal dingen die ik onderweg zelf ondervond en hoorde van anderen. Wat ik schrijf geldt net zo god voor mij.
Het is niet makkelijk, maar met een wederzijdse open houding van belangstelling en afstemmen merk je snel genoeg of het past.
Phred

PS. mijn reacties schrijf ik vanuit positieve interesse niet om een zinloze discussie uit te lokken

Laatst gewijzigd door Phred : 9 September 2008 om 10:55.
Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2009, 14:29
Dokter_Rossie Dokter_Rossie is offline
Junior Member

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door admin Bekijk bericht
Vrouwen willen dat er op ze gejaagd wordt, maar daar ben ik te bescheiden
Ik niet, ik zie het al helemaal voor me. Met een paintballgeweer met rode 'kogels' op haar billen schieten.. hihihi

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:09.