Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl  

Ga terug   Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl > Discussieforum van Relatieklik > Datingbranche algemeen
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 3 December 2007, 11:58
admin admin is offline
Administrator

Standaard Datinghulp: Hoe herken ik een faker?

Datinghulp: Hoe herken ik een faker?

Als je al langer actief bent op een datingsite dan heb je er waarschijnlijk wel mee te maken gehad. Neppers en fouterds! Relatieklik doet er alles aan om ze te weren, maar voor de zekerheid is hier een korte leidraad hoe je ze kunt herkennen en vermijden. Het kan namelijk ook zo zijn dat je (ook) ingeschreven staat op een andere datingsite. En we willen je graag in het algemeen informeren zodat je er overal profeit van kunt hebben.

Basistips voor mannen
- Profielfoto van (te) mooie vrouw.
- Slecht geschreven Engels bericht of oproep waarin je uitgenodigd wordt om naar een extern emailadres te schrijven.
- Oproep om naar een specifiek mobiel nummer te smssen.
Vaak zijn het buitenlandse organisaties, veelal uit Nigeria of Rusland, die mannen willen overhalen geld te betalen op wat voor manier dan ook. Soms zijn het Nederlandse organisaties die jou willen laten sms-en naar een bepaald nummer. Als motivatie wordt door de vrouw in kwestie vaak iets gezegd als: "Omdat ik zoveel reacties krijg, wil ik liever contact hebben via dit sms-nummer: 5566"

Herkenningspunten: (te) mooie (buitenlandse) vrouwen, verzoek tot sms-en of mailen via extern mailadres.
Doel: jouw geld

Basistips voor vrouwen
Wantrouw:
Mannen die dwingend zijn in hun eis om met je te bellen of af te spreken. Laat je niet door eventuele onzekerheid leiden. Als een man deugt dan zal hij je nooit overhaast tot contact dwingen.
Mannen die te snel een seksuele/lichamelijke dialoog beginnen, vragen wat je lekker vindt, afscheid nemen met een dikke kus zonder dat je ze ooit hebt gezien, enzovoort.
Slordig opgestelde of niet-kloppende profielen. Iemand die vol taalfouten opschrijft dat hij directeur, manager (of iets anders met status) is, is waarschijnlijk een faker.

Belangrijkste tip: vertrouw je intuitie en laat als je twijfelt aan een vriend(in) jouw email-correspondentie ter beoordeling lezen.

Herkenningspunten: dwingend, seksuele taal, weinig geduld in het contact
Doel: seks en meer niet

In het volgende artikel geven we uitgebreider aan hoe een faker te herkennen.
http://www.relatieklik.nl/index2.php?page=help_fakers

Meer inhoudelijke datingtips en -adviezen kun je hier lezen:
http://www.relatieklik.nl/relatieklik/relatieklik_algemene_tips_en_adviezen.html
Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2007, 19:58
dirk1958 dirk1958 is offline
Member

Standaard Hoe herken ik een faker

Profiel niet bekeken toch een bericht achtergelaten, dat is verdacht.
Een collega van me die ook ingeschreven staat bij een paar datingsites zei iets tegen me wat ik hier graag kwijt wil.
Hij heeft me wel aan het denken gezegd, want wat hij zegt klopt volgens mij wel.
Op veel datingsites kan je zien wie jouw profiel heeft bezocht en degene kan na het lezen van jouw profiel een bericht bij jou achterlaten.
Het is hem wel eens overkomen dat hij een bericht krijgt van een vrouw zonder dat ze zijn profiel heeft bezocht.
Hij vindt dat verdacht en verwijdert dat bericht, want als iemand zijn profiel niet bekeken heeft maar wel een bericht achterlaat dan klopt er iets niet.
Ik ben het met hem eens, want volgens mij zijn dat gewoon spammers of fakers.
Helemaal zeker is dat als je naam niet in het bericht voorkomt.
Dan is het een standaardbericht die de spammer/faker naar zoveel mogelijk personen toestuurt.
Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2007, 20:35
admin admin is offline
Administrator

Standaard

Beste Dirk1958,

Bedankt voor je reactie.
Dit is een veel gehoord misverstand dat in sommige situaties zeker het gevolg kan zijn van spammers, maar in de meeste gevallen slechts berust op een misverstand.

Mogelijke misstanden op datingsites
In eerste instantie ga ik altijd uit van het goede van de mens en dat doe ik ook met de mens achter de meeste websites. Bij dating websites waarvoor betaald moet worden kan het natuurlijk lonend zijn fakeberichten te plaatsen waardoor leden wellicht overgehaald worden betaald lid te worden. Dit zal zeker voorkomen. Ik weet er vanuit de branche zelf niet van, maar je kunt ervan uitgaan dat dit wel gebeurt (alles wat KAN gebeuren ZAL gebeuren :-).
Ik geloof zonder meer dat de grote datingsites als Lexa, Parship, Relatieplanet dit soort praktijken niet bezigt. Bij kleinere datingsites zou dit wel eens kunnen gebeuren.

Een andere mogelijkheid is spammers
Afhankelijk van de website en de onderliggende software is het vaak mogelijk mailtjes te sturen zonder dat je eerst een profiel bezocht hebt. Je roept simpelweg gewoon direct met een willekeurig profielid de pagina op waarop je de inhoud van het mailtje kunt invoeren. Je hebt dan het profiel niet bezocht, maar de persoon in kwestie wel gemaild. Dit wordt wel gedaan door spammers die zo gemakkelijk en snel een groot bereik hebben.
Deze mogelijkheid van spammen is overigens op alle goede grotere websites onmogelijk gemaakt zo ook op Relatieklik.nl.

MAAR nu het misverstand dat kan ontstaan
Het misverstand dat kan ontstaan is dat je een bericht krijgt van iemand die (zo lijkt het) jouw profiel niet bezocht zou hebben.
Op Relatieklik (en mogelijk ook op andere datingsites) zijn er 2 mogelijke oorzaken voor dit misverstand:
- 1 - Op Relatieklik.nl bieden we de mogelijk van anoniem browsen. Dit betekend dat als je deze optie aan zet dat dan niet gemeld wordt aan de eigenaar van het profiel dat je het profiel bezocht hebt. Je hebt het anoniem bezocht. Mail je vervolgens die persoon dan krijgt die persoon dus een mail waarbij het lijkt alsof de verzender (jij als anonieme browser) het profiel niet eerst bezocht heeft.
- 2 - Op Relatieklik.nl is het zo dat iemand pas een mailtje ontvangt dat zijn of haar profiel is bezocht als de bezoeker minimaal 2 tabs van het profiel heeft bekeken. De reden hiervoor is dat we niet willen dat iedereen continue mail ontvangt van mensen die eigenlijk niet echt geinteresseerd zijn. Bekijk je meerdere tabs van het profiel dan heb je dus kennerlijk meer ineteresse dan alleen de foto en de eerste tab en wordt het mogelijk interessant voor de eigenaar van het profiel om deze hiervan op de hoogte te stellen.
Dus, als iemand nu alleen de eerste tab bekijkt en direct hierna een bericht stuurt aan de profieleigenaar dan ontvangt deze dus een bericht waarbij het LIJKT alsof zijn of haar profiel niet is bezocht.

Conclusie:
Ook hier geldt weer dat je goed op moet letten als je lid bent van een datingsite. Gebruik je gezonde verstand. Daarom ook erg goed dat je deze vraag stelt. Bedankt daarvoor! Hopelijk hebben meer mensen wat aan deze uitleg.

Enne...
Wordt je te vaak gemaild met de vraag iemand een sms te sturen?
Wordt je te vaak benaderd door te mooie vrouwen met de vraag ze te mailen buiten de site om?
Staan er coninue te veel mooie mensen als reclamemiddel op de homepage van een datingsite?
...
Niet aanmelden!
En als je je al aangemeld hebt ... uitschrijven!
Zonde van je tijd!

Belangrijkste van alles is nog wel: internetdaten is verder ook gewoon heel leuk en efficient. Gewoon doen dus! Veel plezier op de vele goede datingsites die er zijn!

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.