Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl  

Ga terug   Relatie en dating forum van RelatieKlik.nl > Discussieforum van Relatieklik > Eh... meneer de relatiespycholoog?
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Antwoord

Discussietools Weergave
Oud 2 March 2009, 11:30
René René is offline
Junior Member

Standaard Mijn vrouw heeft niet genoeg aan één man?

Volgens hem ging dat gesprek over dat zij eerst zou gaan kijken hoe zij in haar relatie met mij stond en hij daar min of meer op wachtte, toen zij daar op inhaakte met "hier hebben wij het nooit over gehad" en "hoe kom je hier toch bij?"
krabbelde hij hier op terug... (?)

Hij wilde mischien in de toekomst nog contact want wie weet, zij heeft hier onvriendelijk voor bedankt en dat was dat.

Ongeveer een uur na dit voorval heb ik hem op de handsfree gebeld met als smoes dat zij mij gebeld had (we zaten gewoon bij elkaar op de bank) met het verzoek om hem te bellen omdat zij bang zou zijn voor stalkerig gedrag.

Natuurlijk heb ik hem gevraagd wat er tussen hen afgespeeld heeft;

-Hij wist mij te vertellen dat mijn vrouw en hij erg close zijn.

-Dat er in November gesproken is over dat zij twijfelde tussen hem en mij.

-Dat hij haar een spiegel heeft voor gehouden over het feit dat haar gedrag niet normaal is voor iemand die in een relatie staat en dat zij maar eerst moest uitzoeken hoe haar gevoelens voor mij waren en hiermee dus een perfekte gentleman is geweest.

-Ook zei hij in haar woorden dat hij haar niet moest aandoen dat hij een half jaar naar het buitenland zou vertrekken voor zijn werk.

Van dat laatste schrok ik wel, omdat het op een manier werd gezegd die helemaal kenmerkend is voor haar bewoordingen.

In ieder geval is het zo dat hij dus mijn vrouw gebeld heeft met een aankondiging dat hij dus een bezoek zou brengen op kantoor en iedereen zou groeten maar natuurlijk kwam om met mijn vrouw "bij te praten".

Rare timing denk ik, maar kan ook toeval zijn, als zij hem niet gebeld heeft wat ze bij hoog en laag zweert dat dit niet het geval is.

Wel wist ik veel eerder dat hij eind Februari zou terug komen en vond de lichte enthousiastme en de mate waarin het van haar uit ter sprake kwam meer dan vervelend.

Wij hebben op dit moment een soort van LAT-relatie met als oogpunt weer samenwonen op korte termijn.
We hebben zelfs allebei een ander mobiel-nummer genomen om onze schone lei kracht te geven, geen storende factoren dus..

Ik hoop dat dit een beetje te volgen is allemaal, maar mijn vraag is eigenlijk dus:

Ik weet niet zo goed of zij schijnbaar een ziekelijke drang heeft naar spanning, geheimzinnigheid, mannelijk aandacht of mischien dat ik simpelweg niet genoeg ben voor haar..

Ik wil niets liever dan samen oud worden met haar en zij ook met mij.....

Alleen weet ik niet of ik mezelf angst inboezem door hoe ik in haar leven ben gekomen, de dingen die wij hebben meegemaakt op dit gebied en wat zich onlangs heeft afgespeeld met die"'fijne collega".

Ik weet niet zo goed wat ik hier moet verwachten, maar ik weet wel dat ik hiermee worstel en hiermee met mijn ziel onder mijn arm loop, wetende dat ik mijn hart niet weer vertrapt wil hebben hierin.
Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2009, 11:31
René René is offline
Junior Member

Standaard

Hallo allemaal,

Mijn vrouw en ik kennen elkaar van een datingsite, zo'n 2½ jaar geleden.
Destijds hebben wij contact gehouden terwijl zij een relatie in ging en zelfs na 2 maanden (en één keer die relatie te hebben verbroken) samenwonen!
Ze toonde erg veel interesse op persoonlijk vlak en vertelde mij destijds dat wij zeker contact zouden houden en dat ze 't beste voor mij hoopte en dat zij het gevoel had dat wij elkaar jaren kenden. Dit terwijl wij matig oppervlakkig mailcontact en later telefonisch contact hadden gehad en achteraf bleek dat ze niet eens wist hoe ik eruit zag totdat haar toenmalige relatie uitging en zij en ik 'closer' werden en ik haar alsnog wat fotos stuurde vlak voor onze eerste date.
Alles was koek en ei tussen ons en alles voelde zo vertrouwd die dag, ze vertelde mij direct dat zij een eetstoornis had gehad en nog meer persoonlijke dingen, dit schepte eigenlijk direkt een band en ook van mijn kant kwamen de verhalen..
Na 3 maanden vroeg ze mij passioneel en vol hartstocht dat zij wilde dat ik bij haar introk omdat haar gevoel zo goed hierin zat. (Dus 5 maanden nadat haar vorige relatie bij haar in zou trekken).
Ik smoorverliefd als ik ook toen was heb dat gedaan en 2½ jaar later ben ik door haar eruit gezet, maar daarover straks meer..
Laat ik eerst beginnen bij mijn fouten;
- Ik heb in 't begin dat ik bij haar inwoonde contact gehad op msn met mijn ex die mij moedwillig kwaad heeft aangedaan, ik heb haar toen lieve woordjes ingefluisterd zoals "Ik hou ook nog steeds van jou" etc.
Dit om haar (heel kinderachtig) terug te pakken.
Mijn huidige vriendin heeft dit gelezen en zij werd natuurlijk helemaal gek en dit heeft haar heel lang nagespookt, maar na erover gepraat te hebben zijn we inmiddels hier min of meer overheen.

Ook ik heb ooit in haar hotmail gespiekt omdat ik voelde dat er veel haken en ogen zaten aan verhalen die zij mij vertelde over zogenaamde mannelijke vrienden die ik nooit te horen of te zien kreeg.

-In 't kort:

Zij ging met een vriend op dinsdagavond salsa dansen, waarvan achteraf bleek dat ze die had leren kennen doordat hij bij haar zijn tel.nummer op schoot wierp bij een stoplicht, zij zouden ooit gezoend hebben maar meer ook niet.
Ook was 't zo dat in eerdere relaties niemand hier problemen mee heeft gehad en wel snapte dat ik destijds niet blij was dat zij dat zo ging doen iedere dinsdag toen ik dit achteraf had aangegeven. Via haar hotmail ben ik erachter gekomen dat in een eerdere relatie zich hetzelfde probleem had afgespeeld. Nieuwe ronde nieuwe kansen?
Bij die jongen met wie ze voor mij, samen zou gaan wonen zat hem dwars dat ze té gezellig was met iemand van een datingsite die ze bestempelde als "vriend".
Zij hield dit voor mij achter toen ik haar vroeg waar ze deze "goede vriend" van kende, omdat ik hem nooit hoorde of zag. Via haar hotmail kwam ik ook hier achter.
Daarnaast had ze erg innig contact met een ex-collega, haar allerbeste vriend, ook deze "vriend" hoorde of zag ik nooit..
Ze had een Gmail account voor hem aangemaakt waarin ze hele dagen met hem zat te mailen op 't werk, over van alles en nog wat, ook zeer persoonlijke kwesties.
Maar 't erge was dat ze ERG plagerig en sexueel getint (soms gewoon plat) tegen elkaar bezig waren. "ik vind je lekkerder met je mondje een stukje open, je bent lekker, ik vind je zeer aantrekkelijk" waren maar een aantal van dit soort zinnetjes.
Ik heb haar voor de keuze gesteld, hij óf ik!
Hij belde mij met een smeekbede, maar ik vertelde hem dat ik hem ZIJN vrouw dit alles zou laten zien als hij OOIT nog contact zou opnemen met mijn vrouw, dat was dat.
Mijn vrouw verteld mij nog steeds dat het allemaal niets was, het van mij wel snapt en begrijpt hoe "een ander" die dingen zou lezen..
In mijn ogen schijnbaar een geheimschrift en niet letterlijk te moeten nemen.
Zo stonden er allemaal mails van haar van toen zij met mij al samenwoonde, hoe zij aandringt op een afspraak na elkaar ruim een jaar niet gezien te hebben en een 'bootycall' noemen, als geintje..
Hij hield de boot af vanwege "vriendschap" en zij draaide gelukkig helemaal bij in die mails vol begrip.
Zo zijn er altijd gesprekken geweest hierover en/of oude contacten uit haar dating periode die opdoken, wat ik vreemd vond, ik bedoel als je ergens DUIDELIJK een punt achter zet dan zijn ze niet benieuwd naar haar. Maar er bleek dat ze met één van die gasten die uit Zeeland kwam contact had gehad en dingen had verteld over hoe goed en aardig hij was en dat zij waarde hechtte aan hun zogenaamde vriendschap (een éénmalige date zonder seks, aldus mijn vrouw).

In al deze gevallen werd er terug gegrepen op mijn kinderachtige aktie naar mijn ex toe op msn, vaak als verweer heb ik altijd het gevoel gehad, Terecht ?

In ieder geval, een ex-neukertje dook op via de SMS ruim een maand geleden ong. zij wilde hem niet afschepen en vertelde mij dat hij vanzelf wel op zou houden als zij 't zou negeren. Direkt na die sms vertelde zij aan haar beste vriendin dat zij een sms van die jongen had gehad, die werd enthousiast hierover en vroeg direkt "ga je hem nog bellen?"

Dit liep de volgende dag hoog op en in mijn woede naar naar toe omdat zij in woord en daad van mening was dat het "rot" voor mij was maar zij immers niets verkeerd had gedaan, ik mijn koffie op de vloer kapot smeet.
Dit was de 'druppel' voor haar en ik kon direkt mij sleutels van zogenaamd "ons" huis inleveren en dat was dat.

In de 2 weken hierop hebben wij veel contact gehad, zij belde mij zodra ze wakker werd en sowieso voordat ze naar bed ging, voor een weltrusten-kus.

Gek genoeg kwamen wij nader tot elkaar en hebben wij voor 't eerst een "bootycall" gehad en sindsdien is ons gevoel sterker dan ooit en hebben wij zo goed als alles besproken wat voorheen te pijnlijk was, wat natuurlijk goed is.

Alleen, heeft ze een collega gehad die nu een half jaar in 't buitenland zit voor z'n werk en niet meer werkzaam is bij haar bedrijf.
Zij hebben deels buiten mij om contact gehad;
Ik was altijd in de veronderstelling dat zij het goed met hem kon vinden op het werk.
Nu blijkt dus dat zij 2 erg close waren en zeer persoonlijke en intieme details uit hun leven met elkaar aan 't uitwisselen waren geweest.
Volgens mijn vrouw hebben zij eigenlijk elkaar alleen op 't werk 4x p/week gesproken tijdens korte rookpauzes, al dan niet met andere collegas erbij.

En afgezien van 3x een kort telefoon gesprek waarin HIJ dus altijd diegene was die belde, nooit ge-sms'st of zelfs maar gemaild, ook niet intern op kantoor.

Wat raar op mij overkomt is hoe het dan mogelijk is dat zij dan zó close zijn geweest, schijnbaar kan dit dus.

Toen wij nader tot elkaar kwamen gaf ik aan dat hij dus meer dan interesse in haar heeft, dat ik dat uit haar verhalen kon opmaken, zij vaak nét iets té enthousiast was en schijnbaar de nieuwtjes van deze jongen wist te vertellen terwijl hij geen collega meer van haar was en in 't buitenland zat.
Destijds hoorde zij nooit van hem als ik er naar vroeg en alle nieuwtjes kwamen van andere collega's af die wel contact met hem hadden.

Na lange gesprekken met mij hierover kwam zij "achter" het feit dat als het omgekeerd was geweest zij dat ook allerminst kon waarderen en in alle waarschijnlijkheid zij een punt had gezet achter onze relatie.
Dus volle goede moed is zij hem gaan bellen op zijn mobiel, op de hands-free zodat ik mee kon luisteren.
Hij vond haar erg afstandelijk en begreep niet waar dit vandaan kwam en vooral na haar gesprek met haar zus ergens in November over hem.
(zij vertelde mij dat het ging om een "ik denk aan je" in een sms naar hem toe die hij verkeerd oppakte toen hij ergens ging solliciteren).
Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2009, 20:12
René René is offline
Junior Member

Standaard

Volgens hem ging dat gesprek over dat zij eerst zou gaan kijken hoe zij in haar relatie met mij stond en hij daar min of meer op wachtte, toen zij daar op inhaakte met "hier hebben wij het nooit over gehad" en "hoe kom je hier toch bij?"
krabbelde hij hier op terug... (?)

Hij wilde mischien in de toekomst nog contact want wie weet, zij heeft hier onvriendelijk voor bedankt en dat was dat.

Ongeveer een uur na dit voorval heb ik hem op de handsfree gebeld met als smoes dat zij mij gebeld had (we zaten gewoon bij elkaar op de bank) met het verzoek om hem te bellen omdat zij bang zou zijn voor stalkerig gedrag.

Natuurlijk heb ik hem gevraagd wat er tussen hen afgespeeld heeft;

-Hij wist mij te vertellen dat mijn vrouw en hij erg close zijn.

-Dat er in November gesproken is over dat zij twijfelde tussen hem en mij.

-Dat hij haar een spiegel heeft voor gehouden over het feit dat haar gedrag niet normaal is voor iemand die in een relatie staat en dat zij maar eerst moest uitzoeken hoe haar gevoelens voor mij waren en hiermee dus een perfekte gentleman is geweest.

-Ook zei hij in haar woorden dat hij haar niet moest aandoen dat hij een half jaar naar het buitenland zou vertrekken voor zijn werk.

Van dat laatste schrok ik wel, omdat het op een manier werd gezegd die helemaal kenmerkend is voor haar bewoordingen.

In ieder geval is het zo dat hij dus mijn vrouw gebeld heeft met een aankondiging dat hij dus een bezoek zou brengen op kantoor en iedereen zou groeten maar natuurlijk kwam om met mijn vrouw "bij te praten".

Rare timing denk ik, maar kan ook toeval zijn, als zij hem niet gebeld heeft wat ze bij hoog en laag zweert dat dit niet het geval is.

Wel wist ik veel eerder dat hij eind Februari zou terug komen en vond de lichte enthousiastme en de mate waarin het van haar uit ter sprake kwam meer dan vervelend.

Wij hebben op dit moment een soort van LAT-relatie met als oogpunt weer samenwonen op korte termijn.
We hebben zelfs allebei een ander mobiel-nummer genomen om onze schone lei kracht te geven, geen storende factoren dus..

Ik hoop dat dit een beetje te volgen is allemaal, maar mijn vraag is eigenlijk dus:

Ik weet niet zo goed of zij schijnbaar een ziekelijke drang heeft naar spanning, geheimzinnigheid, mannelijk aandacht of mischien dat ik simpelweg niet genoeg ben voor haar..

Ik wil niets liever dan samen oud worden met haar en zij ook met mij.....

Alleen weet ik niet of ik mezelf angst inboezem door hoe ik in haar leven ben gekomen, de dingen die wij hebben meegemaakt op dit gebied en wat zich onlangs heeft afgespeeld met die"'fijne collega".

Ik weet niet zo goed wat ik hier moet verwachten, maar ik weet wel dat ik hiermee worstel en hiermee met mijn ziel onder mijn arm loop, wetende dat ik mijn hart niet weer vertrapt wil hebben hierin.
Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:41.