Los bericht bekijken
Oud 17 December 2007, 12:09
admin admin is offline
Administrator

Standaard chatrobots op sms-datingsites

Beste Dirk1958,

Ik denk dat je gelijk hebt. Sterker nog, je hebt gelijk. Het is zelfs zo dat sms-datingsites dit in de toekomst open en eerlijk moeten gaan communiceren. Ze zullen dus eerlijk moeten aangeven dat men met een robot zit te chatten via de sms.
Uit onderzoek zou gebleken zijn dat de meeste mannen dit niet erg vinden. Ze willen gewoon aandacht. En of dat nu van een robot of van een echt persoon komt, dat zou niet veel uitmaken.
Zelf denk ik dat dit wel degelijk gaat uitmaken. Als men op een gegeven moment duidelijk gaat aangeven dat je dure smsjes naar een robot gaan en dat je een bericht terug krijgt van een computer, dan zullen toch veel mannen afhaken schat ik in.
Ik denk zelfs dat de reclames op tv zullen stoppen. Het heeft volgens mij weinig zin reclame te maken voor een sms-dienst waarbij je eerst erotisch iemand probeert over te halen een sms te sturen, waarna je vrijwel direct eerlijk verteld dat dit niet door een echte vrouw wordt beantwoord. Ik geloof niet dat dit zal gaan werken.

Het artikel waaraan we refereerden ging overigens over chatforums op chatsites. Hierin kunnen ook robots actief zijn. En dat kan zelfs zonder medeweten van de eigenaren van de website.
Gelukkig hebben wij op Relatieklik geen chatforums, dus lopen we hier minder risico op. Als we weer een chatfunctie gaan activeren dan zullen we dit weer net als de vorige keer alleen op basis van een op een chat doen. Hieraan gaat dus altijd een uitgebreide review van onze zijde vooraf en zal dus veel minder ruimte zijn voor een robot om dit allemaal te kraken.