Los bericht bekijken
  #1  
Oud 27 July 2008, 01:28
admin admin is offline
Administrator
 
Geregistreerd: 2 August 2007
Berichten: 208
Standaard Nieuwe campagne en pay off Lexa.nl

Gelezen op marketingfacts.nl:
27 juli 2008

‘Lexa.nl, de ware datingsite.’ Dat is vanaf nu de nieuwe pay off van Lexa.nl. In januari wijzigde de van oorsprong Nederlandse datingsite nog zijn pay off in ‘Same game, new rules’.

Bovenstaand reclamefilmpje (zie het oorspronkelijke bericht voor het filmpje) wordt sinds vandaag de ether in geslingerd; het betreft hier dus een primeur (over de waarde daarvan is het altijd fijn discussiëren).
De homepage is uitgebreid, er wordt een zwaar mediaoffensief gevoerd. Doel is natuurlijk zoveel mogelijk members (dat zijn er nu 1,4 miljoen). Vanaf vandaag worden er, rondom de zogeheten ‘Ware Liefde Garantie’, op SBS en op de publieke omroepen commercials uitgezonden. Hieronder een kort emailinterview met Stefan van der Berg, directeur van Lexa.nl. Over (alweer) een nieuwe pay off, zijn ware liefde garantie (niet te verwarren met de eerder afgegeven ‘love-garantie’), en over het mediaoffensief.

Waarom veranderen jullie je pay-off nu alweer? Das nog niet zo lang geleden. Nieuwe marketingstrategie van moederorganisatie Meetic?
‘De “Same game, new rules” campagne liep al lange tijd in andere Meetic-landen voordat deze in Nederland werd geïntroduceerd. Hoewel de pay-off wel degelijk een positieve impact heeft gehad willen we met de nieuwe campagne en bijbehorende lokale pay-off benadrukken dat Lexa de enige ware datingsite in Nederland is die ook daadwerkelijk ware liefde durft te garanderen.’

Wat hebben jullie gedaan aan marketing? Hoe ziet de campagne eruit? Ondersteund met tv? Social networks? Viraal?
‘De campagne rondom de ‘Ware liefde Garantie’ zal zowel op tv, outdoormasten als online gevoerd worden. De tv-campagne loopt 3 weken op de landelijke tv-zenders. Daarnaast worden 4 Hillenaar masten langs de drukste snelwegen (A4 en A12) ingezet. Online worden vooral banners ingezet via de grote advertentie- en affiliatenetwerken. Aanvullend wordt een mailing gestuurd naar honderdduizenden singles binnen de Hyves en Tapps databases.’

Niet goed, geld terug. Dat kan toch niet werken?
‘Lexa.nl is de enige Nederlandse datingsite die een ‘ware liefde of je geld terug’ garantie durft te bieden. Hiermee biedt Lexa.nl singles in Nederland de kans om zonder risico te profiteren van de kwaliteit en veiligheid van een betaalde datingsite zonder risico te lopen dat je je geld toch kwijt bent als je de Ware niet hebt gevonden. Hiermee worden de voordelen van zowel gratis als betaalde datingsites gecombineerd. Voor ons is deze garantie succesvol zodra zoveel mogelijk mensen zich binnen 12 maanden uitschrijven. Dat is voor Lexa het teken dat ze echt de Ware hebben gevonden!’

In het persbericht dat vanochtend uit zal gaan zegt Van den Berg ook nog dit: ‘Bij Lexa.nl wijken we af ten opzichte van elk ander bedrijf ter wereld, omdat wij juist niet blij zijn met veel klanten.’ Immers, als je de Ware hebt gevonden, hoef je niet meer te daten, zo is de gedachte bij de datingsite. Ik ben zeer benieuwd naar het resultaat van deze campagne. Voelde me in ieder geval zelf niet al te erg aangesproken door het filmpje, maar dat zal voor iedereen anders zijn.
Bron: marketingfacts.nl

Link naar het artikel:
http://www.marketingfacts.nl/bericht...pay_off_lexanl

Check vooral ook even de reacties (die ware liefde blijkt vrijwel onhaalbaar :-)
http://www.marketingfacts.nl/bericht...xanl/#reacties
__________________
Administrator Relatieklik.nl | Dé gratis datingsite met een persoonlijkheids- en relatietest.
Met citaat antwoorden